Rynek handlowy w Polsce - I połowa 2022
- 6 wrz 2022
- 1 minut(y) czytania
Polska przodującym krajem na rynku inwestycyjnym Europy Środkowo-Wschodniej I poł. 2022

W opublikowanym przez Jones Lang LaSalle raporcie inwestycyjnym za I połowę 2022 roku, czytamy, że Polska utrzymała swoja przodującą pozycję wśród krajów Europy Środkowo-Wschodniej generując 54% wszystkich transakcji inwestycyjnych. Najwięcej transakcji odnotowano w sektorach biurowych 45% i handlowych 27%.
Sektor handlowy, będący drugim najbardziej aktywnym sektorem, odnotował łączne
Obroty w wysokości 0,8 mld euro.
Źródło: JLL
Podstawowe wskaźniki rynku handlowego w Polsce
Sprzedaż detaliczna +9,1%
Raport stworzony przez CBRE, powołując się na dane Głównego Urzędu Statystycznego podaje, że sprzedaż detaliczna w pierwszej połowie 2022 roku w cenach stałych w ujęciu rok do roku wzrosła o 9,1 %. Najwyższe wyniki przypadły na marzec, w którym wzrost w porównaniu do analogicznego okresu w 2021 roku wynosił 23,6% i kwiecień 19%. W ujęciu miesięcznym w 2022 roku, po niepewnym początku roku i wzroście cen w marcu, ceny pozostają stabilne.
Źródło:CBRE

Nowa podaż 121,1 tys. mkw. GLA
W pierwszej połowie 2022 roku udostępniono 121 100 mkw GLA nowej powierzchni handlowej. Tworzą ją przede wszystkim, różnego rodzaju parki handlowe. Formaty typu „convenience” cieszą się dużą popularnością wśród deweloperów i inwestorów.
Stanowiły one 12% całej wybudowanej od początku roku powierzchni.
Podaż całkowita 13,1 mln mkw. GLA
Całkowite zasoby nowoczesnej powierzchni handlowej wynoszą aktualnie ok. 13,1 mln mkw. GLA. Do końca 2022 prognozuje się udostepnienie 400 tys. Mkw. GLA powierzchni handlowych.




Komentarze